En nu even serieus; dag 1!

Bij gebrek aan het talent om te slapen, heb ik vannacht mijn brein gebroken op hoe ik mijn doelen kan bereiken. Ik stelde mijn (voorlopige) bucketlist samen en schreef de twee belangrijkste briefjes die ik nodig ga hebben om twee doelen te behalen.

Briefje 1:

Motivatie

Op deze manier hoop ik mezelf tegen te houden bij het pakken van iets lekkers. Wie weet een beetje optimistisch, wie weet niet. Vandaag hielp het me in ieder geval meerdere keren, zelfs toen ik bijna een stukje taart pakte wat op het aanrecht stond. Het briefje ‘riep’ me gewoon ;).

Briefje 2 (oef, confronterend en erg met de billen bloot):

blog2

Het wekelijkse weegmoment wat ik zal delen hier. Ik denk dat hier de grootste uitdaging zit in het inderdaad WEKELIJKS wegen en niet iedere dag. Vandaag begonnen zoals je ziet en ik ben aardig in shock. Dus tijd voor actie! Mijn eerste doel hierin is weer een gezond BMI krijgen. Iets wat denk ik wel realistisch is en snel te behalen valt.

 

En dan de beroemde before-foto…

before4dec

Je weet wel, dit is die foto waar ik als het goed is over een maand trots mijn nieuwe foto naast plaats. Tenminste, als ik Instagram mag geloven, is dat hoe het werkt.

Het lijkt mij overigens echt niet normaal wat sommige vrouwen in bijvoorbeeld 6 weken weten te bereiken. Weet nog niet zeker of ik ook wel helemaal geloof in de echtheid van die plaatjes en of het wel gezond is wat zij doen.

Ik ga het in elk geval op mijn eigen manier doen. Geen speciaal dieet, gewoon normaal doen. Niet meer snoepen en mogelijk iets minder overige koolhydraten. Wel ga ik meer bewegen, veel meer!

Dat bewegen is iets wat ik altijd wel veel deed en wat er door omstandigheden bij ingeschoten is. Ik moet en wil dat echt terug oppakken en weer een structureel onderdeel van mijn leven laten zijn. Bewegen is zo fijn!

Mijn dagelijkse portie natuur

Ook moest ik vandaag de deur uit. Weg achter de laptop, de natuur in en lopen maar. Ik kan namelijk wel heel hard mijn best doen om gezond te eten, maar zonder beweging is dat nog maar het halve werk. Het werd vandaag een wandeling in een natuurgebied hier om de hoek.

Route klein Test details

We liepen bijna 5 kilometer waar we wel zo’n twee uur over deden. We hadden namelijk een handicap bij, Eli genaamd. Eli is onze jongste zoon van 3,5 jaar en hij zal me de komende tijd vast vaker vergezellen tijdens mijn ‘verplichte’ uitstapjes in de natuur.

Eli

In eerste instantie had ik er moeite mee om mezelf over te geven, want er was in mijn beleving van alles wat belangrijker was dan wandelen. Grappig wat de zon met me deed, wat ruimte voelde ik ineens in mijn hoofd. Rust en tegelijkertijd kreeg ik waanzinnig veel inzichten en inspiratie, zowel op privégebied als zakelijk. Maar bovenal was het gewoon ontzettend genieten!

BenE

Ik voel me blij!

Ik heb vandaag niet gesnoept, gezond gegeten en maar vier keer de verleiding hoeven weerstaan. Drie keer hielp mijn briefje op de kast me, de vierde keer was ik op bezoek en hoewel dat pak koekjes erg verleidelijk was, heb ik er geen op! Al met al valt het me niet tegen en kijk ik uit naar morgen, zelfs met de weersvoorspellingen die ze geven.

 

 

 

 

 

 

 

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s